אודות סקאלה
בסקאלה אנחנו מלמדים קורסים שנתיים לתלמידי יסודי ועד תיכון במקצועות המתמטיקה פיזיקה ואנגלית. הלימודים מתקיימים לאורך כל השנה (ולא רק לפני מבחנים!) בקבוצות לימוד קטנות ואיכותיות בדגש על יחס אישי ולימוד בגובה העיניים. אנחנו מלמדים ומאמינים בצורת הלימוד הקבוצתי מכיוון שיש קסם שמתרחש בלימוד הקבוצתי. הדינמיקה בין התלמידים מייצרת חוויה ואווירה אחרת שאי אפשר לייצר במסגרת של שיעור פרטי.

הלמידה אצלנו היא חווייתית

אין ספק שיותר מהנה ללמוד עם חברים וברגע שחוויה מצטרפת לתהליך הלמידה, המוטיבציה ללמידה מתגברת וכך יותר קל לנו ללמוד. בנוסף, כאשר אנחנו מדברים ודנים על חומר הלימוד אחד עם השני ושומעים אותו אנחנו מערבים חושים נוספים בתהליך הלמידה. השיעורים אצלנו בנויים כך שהתלמידים בשיעור עוזרים אחד לשני ומלימוד פסיבי הם עוברים ללימוד פעיל. באופן הזה תהליך הלמידה מועצם ע"י רובד נוסף, שמוביל להפנמה טובה יותר של חומר הלימוד ולציונים גבוהים יותר לאורך זמן .

יצירת מוטיבציה ללמידה

ההצלחה היא מעל הכל. המטרה של כל הקבוצה להצליח היא משותפת וגורמת למחויבות אחד כלפי השני. כאשר לתלמיד קשה הוא רואה שהוא לא לבד, הוא נמצא בסביבה ששווה לו וכך החשש שלו קטן שרק לו קשה ורק הוא לא מצליח לעומת החברים שלו.

בנוסף, אנחנו אוהבים להמשיל את הלימודים לריצה, זה מאד טבעי לנו לעשות את ההשוואה הזאת וסוג הריצה שאנחנו מתחברים אליה ואותה אנחנו מאמנים היא הריצה למרחקים ארוכים. היא הלב הפועם של המקום שלנו. כמו שבריצה למרחקים ארוכים יש להתחשב בסיבולת לב הריאה לעמוד במאמצים גבוהים לאורך זמן, כך גם בלימודים יש להתחשב ביכולת הריכוז והידע בלחץ של זמן (מבחנים). ללא ספק זהו שריר שמתפתח אם רק מאמנים אותו נכון. הצעדים בריצה הזאת הם גדולים אך איטיים.

את המרחקים הקצרים נמשיל לתרגולים הממוקדים לפני המבחנים. שאותם אנחנו משלבים בנוסף לשיעורים הקבועים לאורך השנה. צעדים קצרים אך מהירים. רק ככה נוכל להגיע למטרה בצורה נכונה!

אך אין לטעות ולחשוב שאם תלמיד לא לומד באופן עקבי ומתרגל לאורך השנה אז יספיק לו להגיע למרתון כזה או אחר לפני מבחני הבגרות, המפמ"ר או המייצב שמספר מועט של שיעורים פרטיים לפני הבגרויות יצילו אותו והופ, הפלא ופלא התלמיד מצליח במבחן. זה יכול לקרות כמה פעמים אך הרגלי הלמידה שלו אינם משתפרים כלל. ההפך הוא הנכון…

אנחנו מאמינים בלימוד עקבי ומתוכנן היטב. זאת דרך החיים שלנו. לא מאמינים במרתון ממוקד לפני מבחן, לא מאמינים בשיעורים פרטיים על אף היתרונות שמייחסים להם: היריעה קצרה מלהכיל את הנושא בפוסט הזה אך ברוב המקרים כאשר תלמיד יושב 1-1 עם מורה אז המורה אינו מלמד את התלמיד ללמוד אלא עוזר לו בפתרון תרגילים נקודתיים ונושאים מסוימים במקום להעניק לו הרגלי למידה נכונים.

אנחנו מלמדים איך ללמוד, מקנים הרגלים ללמידה נכונה . כהוכחה לכך, את היתרונות של הלימוד בקבוצה ניתן לראות אצלנו לאורך כל השנה: התלמידים שלנו מגיעים מיוזמתם ולומדים בחברותא אחד עם השני לקראת מבחנים. זה מוכיח לנו מעל כל צל של ספק שהתרגול הקבוצתי עובד. הדינמיקה הקבוצתית משפיעה ומדרבנת! היא מובילה לתחושת ערך עצמית והנאה מהלימוד שכל כך חשובה ואנחנו דוגלים בה. התלמידים שלנו לומדים ללמוד, נקודה! (או סימן קריאה)

אפשר לשים לב לשינוי הגדול שחל בתלמידים שמתחילים ללמוד אצלנו לאחר תקופה של חצי שנה פלוס או מינוס. הם שמים בראש סדר העדיפויות שלהם את עניין הלימודים והתרגול. הם רוצים ללמוד. גם אם הם לא מוציאים את הציון המיוחל (אל דאגה, מניסיון, זה תמיד מגיע בסוף), הם משפרים את תהליך הלמידה שלהם וזה מוביל ללמידה נכונה שלבסוף מתורגם להצלחה בלימודים ובמבחנים.

תוסיפו לכל זה את הקמפוס של סקאלה. מוצר שמשלים את חווית הלמידה ומעניק כלים מעשיים וידע להתמודדות עם האתגרים היום יומיים שאנחנו כתלמידים נתקלים בהם. מרכז להרצאות מעשירות גם לתלמידים וגם להורים בנושאים שקשורים לעולם הזה שנקרא חינוך, בנושאים של למידה נכונה, איך לייצר מוטיבציה ללמידה ועוד.

זה לא מקרי שהתלמידים בסקאלה נהנים לבוא וללמוד אצלנו.
הסיבה לכך היא, שאנחנו מאמינים שלימוד חייב להיות משולב בהנאה, זה חרוט לנו בסלוגן, אי אפשר להתחמק מזה! החוויה מעצימה את הלמידה ומובילה להצלחה גדולה יותר ללא ספק.
מה דעתכם
Designed and developed by: Gilad Sotil