דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה לכיתה י"ב 5 יחידות שאלון 582

ביחד עם המורים המדהימים שלנו, סיכמנו לכם את כל הדגשים המקצועיים שיעזרו לכם למקסם את הציון בשאלון בחינת הבגרות במתמטיקה

השאלון הכי קשה במתמטיקה, אנחנו מורידים בפניכם את הכובע על שבחרתם לא לוותר לעצמכם ולהתמודד עם האתגר והמאמץ הכרוכים בלמידת חומר הלימוד במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד.

שאפו!

אנחנו ממליצים לכם בחום לחזור אחורה, להתחיל מהתחלה ולקרוא את כל המתכונים המעולים שהכנו לכם כדי להצליח בבחינת הבגרות במתמטיקה, בעיקר את חלק א' שעוסק בפן המנטלי:

  • חלק א' – טיפים להצלחה בבחינת הבגרות במתמטיקה.
  • חלק ב' – עקרונות מנחים ומובילים בבדיקת בחינות
    הבגרות במתמטיקה לפי משרד החינוך.
  • חלק ג' – דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה
    לכיתה י"א 4/5 יחידות שאלונים 481/581.
  • חלק ד' – דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה
    לכיתה י"ב 4 יחידות שאלון 482.
  • חלק ה' – זה המדריך הנוכחי.
  • חלק ו' – רשימת המשפטים בגאומטריה שניתן לצטט ללא
    הוכחה, רשימה של 106 משפטים שלקוחים מהאתר של
    משרד החינוך.

דגשים בהתאם לנושאי הלימוד בבחינת הבגרות במתמטיקה

פרק ראשון

גאומטריה אנליטית

  • אין נתונים מיותרים, התשובות מסתתרות בתוך הנתונים.
  • במקומות גאומטריים שימו לב אם יש הגבלות למיקום המקום הגאומטרי: רביע מסוים, כולל או לא כולל הצירים וכו'.
  • לישרים מאונכים (שיש בניהם 90°) יש שיפוע הופכי ונגדי: 2  ו- ½- למשל.
    אתם יודעים מה הופכי ונגדי של 1?
  • ברוב המקרים אתם לא חייבים לשרטט מערכת צירים, זה יחסוך לכם זמן.
  • תשרטטו את הנתונים על מערכת צירים רק אם אתם מרגישים שזה יעזור לכם להבין את השאלה טוב יותר או שיש בזה צורך אמיתי.
  • תרשמו על השרטוט כל תשובה שמצאתם, זה ימנע ממכם לחפש את התשובה בפתרון שלכם וימנע טעויות מיותרות.
  • לא יתקבל פתרון על סמך שרטוט בלבד, אתם חייבים לצרף הוכחה או הסבר מספק.

ווקטורים

  • אל תצמצמו וקטורים במכפלה סקלרית, יפסיקו לבדוק לכם את השאלה.
  • אסור לחלק וקטור בווקטור, תיקנסו גם אם לטעות אין השפעה על הפתרון.
  • תסמנו וקטורים בצורה תקנית אחרת תיקנסו.
  • ברוב המקרים כדאי לכם להוסיף מערכת צירים לשרטוט בשאלות שמשלבות וקטור גאומטרי ואלגברי.
  • מכפלה סקלרית – תוודאו שבניתם את שני הווקטורים כך ששניהם לאותו הכיוון: יוצאים מקדקוד הזווית עצמה או ששניהם נכנסים לקדקוד הזווית עצמה.

מספרים מרוכבים

  • טיפול שגוי בערך המוחלט של מספר מרוכב, מביא להפסקת הבדיקה.
  • תשובה סופית במספרים מרוכבים יכולה להיכתב בכתיב מקוצר כגון rcisθ.
  • בפתרון משוואה ריבועית במספרים מרוכבים אתם נדרשים להראות את דרך הפתרון ולא על ידי הצבת מקדמים במחשבון.
  • כשאתם רוצים לעבור להצגה קוטבית (פולרית/טריגונומטרית כל התשובות נכונות), שימו לב לערך ה- x של המספר המרוכב.
    כשתרצו למצוא את הזווית של המספר המרוכב עם ציר ה- x (ע"י tan הזווית) שימו לב אם המספר המרוכב נמצא ברביע השני או השלישי:
    במידה וכן, תזכרו תמיד שהמחשבון "מזייף" ואתם צריכים להוסיף 180° לזווית שהתקבלה במחשבון.
  • כשאתם רואים ערך מוחלט על ביטוי של מספר מרוכב אתם צריכים להעלות את סכום הרכיבים הממשיים בריבוע ואת סכום החלקים המדומים בריבוע ולהוציא שורש: (x²+y²)√.
  • ה-r של מספר מרוכב בהצגה טריגונומטרית חייב להיות חיובי.
  • כדי לפתור חילוק של מספרים מרוכבים אתם צריכים להכפיל את המונה והמכנה במספר הצמוד של המכנה.
  • ברוב המקרים כדאי להעביר להצגה קוטבית (טריגונומטרית) כדי לבצע פעולות כפל, חילוק, העלאה בחזקה או הוצאת שורש.

טריגונומטריה במרחב

בנוסף, תקראו את הדגשים הרלוונטיים בחלק ג' של המדריך בנושא של טריגונומטריה.

  • אם טעיתם בזיהוי של הזווית במרחב מפסיקים לבדוק לכם את השאלה. במקרים רבים בחירת הזווית נעשית על ידי גישה אינטואיטיבית ולא על פי ההגדרה ומכך נובעות מרבית הטעויות, בפרט אם יש צורך לזהות זווית במקרים פחות סטנדרטיים.
מורידים בפניכם את הכובע בפעם השניה
מורידים בפניכם את הכובע בפעם השניה

פרק שני

בשאלת גידול ודעיכה אם פתרתם לפי גדילה במקום דעיכה או להפך לא תקבלו נקודות לשאלה..
תיעזרו בדף הנוסחאות, בגזירות אינטגרלים וחוקי לוגריתמים. אם השתמשתם בחוקי לוגריתמים באופן שגוי, לא תקבלו נקודות על הסעיף (למשל, רשמתם כי לוגריתם של מכפלה שווה למכפלת הלוגריתמים או כל טעות דומה).

חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי

תקראו את כל הדגשים שרשמנו לכם בחלק של החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי בחלק ג' של המדריך המקיף לבחינת הבגרות במתמטיקה.

  • שימו לב אם אתם מבצעים פעולות על פונקציות לוגריתמיות בהסתמך על חוקי הלוגריתמים, תחום ההגדרה של הפונקציה המקורית הוא מה שקובע לאורך התרגיל, למרות שקיבלתם פונקציה "חדשה".
  • כנ"ל לגבי ההבדלים בין פונקציות שורש לבין פונקציות עם מעריך רציונלי, תחום ההגדרה המקורי הוא מה שקובע לאורך התרגיל.
  • נגזרת פנימית, תמיד תזכרו לבדוק מה קורה עם הנגזרת הפנימית:
    כשגוזרים – תזכרו להכפיל בנגזרת הפנימית.
    כשמבצעים אינטגרל – תזכרו לחלק בנגזרת הפנימית.

חשוב לנו לציין, שלאורך כל שנת הלימודים אנחנו משקיעים בקבוצות הלימוד שלנו בסקאלה ומיישמים בהצלחה את כל הדגשים הרבים שנכתבו במדריכים השונים שהכנו לכם. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לכל פרט ופרט, מקדישים את מירב האמצעים בכדי להבין את הקשיים של התלמידים ועל-ידי כך אנו מרכיבים את התכנית לשיעורים הקבוצתיים אצלנו. אם שאלתם את עצמכם לרגע אם זה עובד, התשובה היא כן. ניתן לראות שיפור אצל התלמידים גם בציונים וגם בשימוש בכלים שניתנים להם אצלנו בסקאלה בכדי לפתור את התרגיל בדרך הנכונה.

אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה ושוב מעריכים מאד את המאמצים הרבים שאתם משקיעים לאורך שנת הלימודים, בא לנו להוריד בפניכם את הכובע בפעם השלישית!
תרשמו לנו בתגובות אם אהבתם את המדריכים ואם יש לכם טיפים נוספים שנוכל להוסיף ונשמח אם תשתפו את המדריכים שהכנו לכם כדי שעוד תלמידים יוכלו להיחשף אליהם.

להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן או בטלפון: 053-270-7726.
סקאלה – ללמוד באווירה אחרת.

חייגו: 053-270-7726

להרשמה לסקאלה ולפרטים נוספים, צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



אתר זה מוגן ע"י reCAPTCHA, תחת מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל.


Designed and developed by: Gilad Sotil