טיפים להצלחה בבחינת הבגרות במתמטיקה

הכנו לכם מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם להתכונן ולהצליח בבחינת הבגרות במתמטיקה

"סוף מעשה במחשבה תחילה"

זהו, סוף סוף זה קורה, אתם רגע קטן לפני בחינת המתכונת ולאחריה בחינת הבגרות במתמטיקה. יש הרבה לחץ וחרדה שמתלווים לרגע הזה, אחרי שנים של לימודי מתמטיקה, סוף סוף אתם ניגשים לבחינה המסכמת שכותב משרד החינוך.

אנחנו ממליצים לכם בחום לתכנן את התקופה הקרובה כמו שצריך ולהיערך אליה כראוי.

הכנו לכם מתכונים מנצחים להצלחה בבחינת הבגרות במתמטיקה. מוזמנים לקרוא את סדרת הפוסטים הכי מקיפה שיש, שיעזרו לכם להתכונן כמו שצריך לבחינת הבגרות במתמטיקה:

  • חלק א' – זה המדריך הנוכחי.
  • חלק ב' – עקרונות מנחים ומובילים בבדיקת בחינות
    הבגרות במתמטיקה לפי משרד החינוך.
  • חלק ג' – דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה
    לכיתה י"א 4/5 יחידות שאלונים 481/581.
  • חלק ד' – דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה
    לכיתה י"ב 4 יחידות שאלון 482.
  • חלק ה' – דגשים מקצועיים לבחינת הבגרות במתמטיקה
    לכיתה י"ב 5 יחידות שאלון 582.
  • חלק ו' – רשימת המשפטים בגאומטריה שניתן לצטט ללא
    הוכחה, רשימה של 106 משפטים שלקוחים מהאתר של
    משרד החינוך.

הטיפים הבאים בפוסט הנוכחי יעזרו לכם בפן המנטלי של בחינת הבגרות במתמטיקה, להוריד את מפלס הלחץ והחרדה ולהעביר את השליטה לידיים שלכם.

הטיפ החשוב ביותר בבחינת הבגרות במתמטיקה

מן הסתם אתם יודעים שאין קיצורי דרך בחיים ובמיוחד בבחינת הבגרות במתמטיקה. ההכנה המקדימה היא הדבר החשוב ביותר.

אנחנו מאמינים בעקרונות של התמדה ולמידה עקבית ושיטתית לאורך שנת הלימודים שיובילו אתכם להצלחה. השלב האחרון לקראת בחינת הבגרות זאת ההכנה שמתחילה כ-3 שבועות עד חודש בהתאם לרמת המוכנות שלכם.

תהיו ממוקדים

בשלב המכריע של שנת הלימודים אתם צריכים לצאת ל "מסע של חיזוקים", לייצר לעצמכם הצלחות חיוביות שיגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם בבחינת הבגרות במתמטיקה:

  • תכירו את כל הנוסחאות הדרושות לכם בבחינת הבגרות במתמטיקה בעל-פה! את אלה שמופיעות בדף הנוסחאות ובמיוחד את אלה שלא.
  • תסכמו לכם נוסחאות חשובות שלא מופיעות בדף הנוסחאות ותכינו לעצמכם דף סיכומון במילים שלכם.
  • תוודאו שאתם מכירים את כל הנושאים שמופיעים בבחינת הבגרות ואת כל הדגשים הנדרשים לפתרון התרגילים.
    אל תעשו את הטעות הנפוצה שרוב התלמידים עושים ותוותרו על למידת נושאים מסוימים בגלל שיש "בחירה". זה מקטין לכם משמעותית את סיכויי ההצלחה בבחינה.
    בזמן אמת אתם לא יודעים איך תתפקדו ואיזה שאלות תפתרו בפועל.
    אנחנו נתקלים בלא מעט בתלמידים שבטוחים ששאלת הגאומטריה או שאלה מנושא אחר אצלם בכיס ב-100% ולכן הם לא לומדים טריגונומטריה. בזמן המבחן הם בלחץ ולא מצליחים את אותה השאלה ועצם זה שלא הכינו את הקרקע ולמדו נושאים נוספים אין להם בחירה.
  • תפתרו בחינות בגרות במתמטיקה משנים קודמות ובחינות נוספות מספרי מיקודית שקיימים בשוק, כמו ספרי המיקוד המצוינים של הוצאת ארכימדס או אדית כהן ומריאן רוזנפלד.
  • הסתגלות לשעת הבחינה – תבדקו באיזו שעה בחינת הבגרות שלכם מתקיימת, ותתרגלו פתרון של מבחנים שלמים באותן השעות בדיוק, סדר גודל של שבועיים לפני.
  • תלמדו ביחד עם החברים שלכם בקבוצות לימוד קטנות, תוכלו גם לחזק זה את זה וללמוד אחד מהשני.

בערב לפני הבחינה

תכינו לעצמכם את הדברים הבאים מראש בערב לפני הבחינה ואל תחכו לרגע האחרון כדי למנוע לחץ מיותר:

  1. תוודאו שאתם יודעים באיזו שעה מתחילה הבחינה – ותגיעו למחרת חצי שעה לפני ולא ברגע האחרון.
  2. מחשבון – תוודאו שהוא תקין ועובד כמו שצריך.
  3. כלי כתיבה – שני עטים, עיפרון ומחק לקשקושים על השרטוטים, סרגל וכמובן מרקר (לזכור להביא ת.ז אם זאת בחינת הבגרות).
  4. אנרגיה – תכינו בקבוק מים לשתיה, חטיף אנרגיה קטן או סנדוויץ' קטן פרי ו/או קצת פירות יבשים. אין צורך להביא הרבה אוכל, כיוון שתהליכי העיכול יגזלו ממכם אנרגיות על חשבון החשיבה. תתפנקו בארוחה גדולה וטעימה לאחר המבחן.
  5. משהו חם ללבוש למקרה שיהיה מיזוג קר מידי בחדר הבחינה.

"בלק אאוט" – מכירים?

אחת הסיבות שזה קורה היא בגלל שינוי סדר שינון החומר והזיכרון לטווח הארוך.
למדתם מספיק עד לנקודה הזאת, ואין צורך שתפתרו שאלות מורכבות, כבר פתרתם מלא כאלה.

עוד כמה שעות של למידה לא בהכרח יועילו לכם ואף יכולים להזיק לעתים.
עדיף שתעשו לעצמם סדר בראש ותארגנו לכם את החשיבה בזמן המבחן למחרת:

  • אם תעברו על הבסיס: על המשפטים, תסכמו לכם את הנוסחאות, ותרשמו טיפים חשובים בכל נושא ונושא ההשפעה תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר לפתור מספר שאלות נוספות.
    זה ייתן לכם בסיס חזק בזמן הבחינה ויעזור לכם להצליח. תסמכו עלינו!
  • אל תלמדו בשעות האחרונות בערב לפני הבחינה.
    עדיף שתעשו דברים שיורידו לכם את מפלס הלחץ והחרדה כמו ללכת לים, לפגוש חברים, או סתם לשבת לבדכם בפארק.
  • הקפידו על שינה טובה ומוקדמת.
    לתפקוד הפיזי שלכם יש השפעה חשובה על התפקוד הקוגניטיבי. זה גם טבעי לחלוטין שתתקשו לישון בגלל הלחץ וההתרגשות, אבל עדיף שתנוחו במיטה מאשר תלכו לישון מאוחר. לכן אתם חייבים ללכת לישון מוקדם ומספיק שעות לפני הבחינה. כך תתעוררו חזקים ורעננים.

בבוקר הבחינה

הקפידו על ארוחת בוקר בטווח של שעה או טיפה יותר לפני הבחינה ואל תיכנסו למבחן רעבים:
אל תאכלו בסמוך לבחינה. כמו שרשמנו לפני זה, תהליכי העיכול יגזלו ממכם אנרגיות על חשבון החשיבה.
מצד שני, לא יותר מדי זמן לפני הבחינה כדי שלא תגיעו למבחן רעבים. הרעב יסיח את דעתכם ויפגע בריכוז שלכם.

אין מצב שאתם פותרים שאלות בבוקר הבחינה, המקסימום שאתם יכולים לעשות זה לחזור על דף הטיפים שרשמנו לכם. תשמרו על הכוחות שלכם לבחינה עצמה. זה לא הזמן ללמוד דברים חדשים, מה שלא למדתם עד עכשיו רק יבלבל אתכם ויוריד לכם את הביטחון.

בזמן המבחן עצמו – הנה זה מתחיל

זה טבעי לחלוטין שאתם מרגישים לחץ ופרפרים בבטן. אל תדאגו זה יחלוף אחרי 10-15 דקות ולא תשימו לב וכבר כמעט פתרתם שאלה שלמה.

  1. קחו לכם 3-5 דקות ותעברו תחילה על ההוראות כדי להימנע מטעויות מיותרות.
  2. תקראו את כל השאלות במבחן ורק אז תתחילו לפתור.
    תוך כדי הקריאה רמת ההתרגשות תרד ותראו שהביטחון העצמי מתחיל לעלות.
  3. תתחילו לפתור מהשאלה שנראית לכם הקלה ביותר, ואל תפתרו את השאלות לפי הסדר שבו הן מופיעות.
  4. אין שאלה בטוחה גם אם חשבתם לפני המבחן. לפעמים השאלה בנושא שאתם הכי חלשים היא קלה ולהפך.
אין צורך להגזים ולהביא ארוחה כזאת לבחינה
אין צורך להגזים ולהביא ארוחה כזאת לבחינה

בזמן המבחן עצמו – פתרון

  • את כל החישובים שלכם בזמן המבחן תעשו אך ורק במחשבון, הוא תמיד צודק.
  • אל תתקעו על שאלה – תשחררו!
    אם תתעקשו ותנסו להמשיך לפתור אותה, תבזבזו זמן יקר שיקשה עליכם להשלים את שאר השאלות.
  • קראו את הנתונים שוב מחדש, אולי לא שמתם לב לנתון כלשהו או שקראתם נכון בצורה לא נכונה.
  • אם אתם לא מצליחים לפתור סעיף מסוים, מותר לכם להמשיך לפתור את השאלה ולהסתמך על הפתרון של הסעיף הזה למרות שלא הוכחתם אותו.
  • תסמנו שאלות שלא הצלחתם ותמשיכו הלאה בפתרון של שאלות אחרות.
    המטרה שלכם היא לפתור כמה שיותר שאלות נכונות וזה מה שיעלה לכם את מפלס הביטחון.
  • בסוף המבחן תחזרו לשאלות שסימנתם, תפתרו מההתחלה, ולא מהנקודה שבה עצרתם ולא הצלחתם.

מנוחת הלוחם

כל מספר שאלות או מספר עמודים שכתבתם תנוחו למשך דקה או שתיים. תעצמו עיניים ותנשמו מספר נשימות עמוקות להירגעות. זה ייתן לכם בוסט של אנרגיה.
תאכלו משהו קטן באמצע הבחינה אם עדיין לא הכנסתם כלום לפה, זה ישמור לכם על רמת הריכוז ויעלה את מפלס האנרגיה להמשך הבחינה.

תבדקו את עצמכם

  1. סיימתם לפני הזמן? יופי! בדקו שלא עשיתם טעויות.
  2. גם אם לא הצלחתם לפתור חלק מהשאלות אל תוותרו ותנסו שוב. בסופו של דבר תעלו על הדרך לפתרון השאלות.
  3. סיימתם לבדוק? הישארו בכיתה! אל תצאו לפני, אחרי המבחן יהיה לכם את כל הזמן שבעולם.
    אתם עוד תודו לנו על הטיפ הזה. עצם ההישארות בכיתה המוח שלכם ממשיך לחשוב על השאלות ותופתעו לגלות בסופו של דבר שטעיתם אפילו בשאלות שאתם בטוחים ב- 100% בפתרון שלהן.

תם ונשלם

חשוב לנו לציין, שלאורך כל שנת הלימודים אנחנו משקיעים בקבוצות הלימוד שלנו בסקאלה ומיישמים בהצלחה את כל הדגשים הרבים שנכתבו במדריכים השונים שהכנו לכם. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לכל פרט ופרט, מקדישים את מירב האמצעים בכדי להבין את הקשיים של התלמידים ועל-ידי כך אנו מרכיבים את התכנית לשיעורים הקבוצתיים אצלנו. אם שאלתם את עצמכם לרגע אם זה עובד, התשובה היא כן. ניתן לראות שיפור אצל התלמידים גם בציונים וגם בשימוש בכלים שניתנים להם אצלנו בסקאלה בכדי לפתור את התרגיל בדרך הנכונה.

אנחנו מורידים בפניכם את הכובע ומעריכים את זה שבחרתם להתאמץ ולהשקיע בבחינת הבגרות במתמטיקה כדי להצליח!

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן או בטלפון: 053-270-7726.
סקאלה – ללמוד באווירה אחרת.

חייגו: 053-270-7726

להרשמה לסקאלה ולפרטים נוספים, צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



אתר זה מוגן ע"י reCAPTCHA, תחת מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל.


Designed and developed by: Gilad Sotil